.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران؛
جوانان نيازمند بصيرت سياسي - اجتماعي هستند
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: جوانان ما نيازمند بصيرت سياسي و اجتماعي، مبارزه با شايعه‌سازي و همچنين حركت به سمت دانايي محوري‌ هستند و اين جز با مطالعه و كتابخواني ميسر نيست.
جوانان نيازمند بصيرت سياسي - اجتماعي هستند

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: بايد كاري كنيم كه كتاب وارد زندگي مردم شود.

به گزارش شمال نيوز، حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي در جمع تعدادي از فعالان كتابخانه‌هاي مازندران اظهار داشت: در دنياي امروز ديگر كتابخانه يك مخزن و محل نگهداري كتاب نيست، بلكه مكاني براي پاسخگويي به دانستن و دانش است.
‌وي افزود: جوانان ما نيازمند بصيرت سياسي و اجتماعي، مبارزه با شايعه‌سازي و همچنين حركت به سمت دانايي محوري‌ هستند و اين جز با مطالعه و كتابخواني ميسر نيست.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تصريح كرد: دغدغه‌هاي رهبري در سال‌هاي اخير توجه به مقوله علم‌آموزي و ترويج دانش و بصيرت ايرانيان است.

ابراهيمي تصريح كرد: كتابداراي در حقيقت حفظ، انتقال ميراث و داشته‌هاي فرهنگي بوده و رشد و تعالي جامعه در گرو توجه به فرهنگ مطالعه است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران افزود: تمدن ايراني و اسلامي بسيار پربار و باشكوه است و غرب بخش عمده‌اي از پيشرفت‌هاي خود را وامدار پيشينه ايرانيان است.

‌ابراهيمي بر ضرورت توجه به كتابخواني براي توسعه و شكوفايي كشور تأكيد كرد و گفت: اساس انقلاب اسلامي فرهنگي بوده و صدور اتقلاب هم در گرو توجه به مولفه‌هاي فرهنگي است.

وي افزود: بايد نوجوانان و جوانان را با مفاخر ملي آشنا كنيم تا ديگران نتوانند فكر و انديشه دانشمندان ايراني را تصاحب و به عنوان انديشه خود به دنيا عرضه كنند.

ابراهيمي اظهار داشت: امروز فناوري اطلاعات پيشرفت زيادي در سطح جهان داشته، اما هيچ چيز جاي كتاب را نگرفته است و كتاب همچنان حرف نخست را در علوم و فنون مختلف مي‌زند.

‌وي با بيان اهميت كتاب و كتابخواني افزود: انقلاب ما علاوه بر جنبه سياسي در حوزه انديشه‌ورزي شكل گرفته و به نوعي انقلابي فرهنگي است و اهميت به كتابخواني و مطالعه از جمله وظايف ملي و ديني ما محسوب مي‌شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: جوانان ما نيازمند بصيرت سياسي و اجتماعي، مبارزه با شايعه‌سازي و همچنين حركت به سمت دانايي محوري‌ هستند و اين جز با مطالعه و كتابخواني ميسر نيست.

ابراهيمي افزود: كتاب از ديرباز حافظ و احياكننده تفكر و انديشه‌هاي والا و منبع عظيم تكامل بوده و بسياري از طالبان علم، انديشه و حقيقت را سيراب كرده است.

وي تاكيد كرد: امروزه كتابخواني و ارتقاي سطح فرهنگي جامعه يكي از ضرورت‌هاي جامعه است و همه نهادها بايد در اين عرصه عزمي جدي داشته باشند.

ابراهيمي در پايان گفت: فرهنگ موضوعي ريشه‌اي‌ است و بايد با عزمي راسخ همه نهادها به ميدان بيايند و با برنامه‌هاي ابتكاري به ارتقاي آن كمك كنند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.